i-marina-011-2048x1365

Informatie voor Passanten

Alle passanten melden zich normaal gesproken bij de havenmeesters op het Havenkantoor (Tel. 0111 - 691330). Die wijzen een ligplaats toe. Normaal gesproken is dat aan de Passantensteiger in de Oude Haven. Aanleggen met de boeg naar buiten, zoveel mogelijk aansluiten en niet meer dan 2 boten naast elkaar.

Is het havenkantoor gesloten? Geen probleem.

Alle ligplaatsen hebben sinds de renovatie in 2022 een eigen QR-code. Die vind je op het kastje waar je je walstroomkabel insteekt. Met de smartphone scant de passant de QR-code en wordt direct naar het registratie- en betaalsysteem van i-Marina geleid. Daarin vul je je gegevens, zoals je naam, e- mail en gegevens van het schip in en hoelang je wilt blijven. Vervolgens reken je direct af via een van de digitale betalingsplatformen zoals i-Deal. Zodra je betaald hebt, activeert het i-Marina-systeem de elektriciteit van dat ligplaatsnummer. De bezoeker ontvangt direct een e-mail met daarin een QR-code. Die QR-code geeft weer toegang tot het toiletgebouw en de douche en opent de vuilcontainer. De schipper kan de e-mail of QR-code delen met de bemanning, zodat iedereen eigen toegang tot het sanitair heeft. De code blijft net zolang geldig als de verblijfsduur die is opgegeven. Zonder tussenkomst van de havenmeester en onafhankelijk van de  openingstijden van het havenkantoor ben je geregistreerd, heb je betaald en heb je toegang tot toilet, douche of andere  diensten.