Toegangspasjes

Nieuwe leden krijgen 2 toegangspasjes. Beide pasjes geven toegang tot de toiletgebouwen op de jachthaven. Eén van de pasjes geeft ook toegang tot de ondergrondse vuilcontainers in de nabijheid van de jachthaven.

U kunt de pasjes ophalen op het Havenkantoor.

pas

Aan- en afmelden bij Havenmeester

Als u met de boot één of meerdere nachten niet in de jachthaven verblijft, bent u verplicht dat te melden bij de havenmeester. Uw vaste ligplaats heeft een eigen walstroomaansluiting met een aparte meter. U betaalt uiteraard alleen als u met uw boot in uw box ligt en walstroom verbruikt. Het is daarom in uw eigen belang om zorgvuldig uw aan- en afwezigheid te melden. De box kan namelijk tijdens uw afwezigheid toegewezen worden aan een passant.

Informeer de havenmeester ook als u vertrekt naar of terugkomt van de winterstalling.

Meld uw aan- of afwezigheid altijd via een email naar: nevahsrewuorBnevaHetneemeG.[antispam].@schouwen-duiveland.nl

Vermeld daarin uw naam, bootnaam, boxnummer en vertrek- en aankomstdatum.

Met deze emailberichten kunt u aan het eind van het seizoen uw afrekening van de walstroom controleren.

Als u regelmatig moet aan- en afmelden, dan kunt ook ook een eigen Whatsapp-groepje maken met de havenmeester(s).  De naam van de app-groep is uw boxnummer. De enige leden van de app-groep zijn de havenmeester(s) en u zelf. U gebruikt de app-groep enkel en alleen om aan- en af te melden. We gaan geen mobiele telefoonnummers op de website publiceren. Vraag de havenmeester zelf even welk(e) nummer(s) u aan uw app-groepje kunt toevoegen (tel.nr. 0111 - 691330, marifoon kanaal 31, of nevahsrewuorBnevaHetneemeG.[antispam].@schouwen-duiveland.nl).

havenkantoor

Walstroom

Elke vaste ligplaats van de jachthaven heeft een eigen walstroomaansluiting met een aparte meter. Normaal gesproken staat er altijd spanning op uw aansluiting. Uw walstroomverbruik wordt alleen gemeten als u bij de havenmeester heeft gemeld dat u met uw boot op uw vaste ligplaats ligt. De meter gaat uit als u zich afmeldt bij de havenmeester en uw boot dus niet in de jachthaven ligt.

Aan het eind van het seizoen krijgt u één jaarnota van SaBeWa Zeeland, de uitvoeringsorganisatie voor de gemeente Schouwen-Duiveland. Op de nota staan alle details, inclusief de meterstanden van uw box waar op eindafrekening gebaseerd is.

 

i-marina-011-2048x1365

Leden login

Een deel van de website is alleen toegankelijk voor leden. U kunt hier bijvoorbeeld:

Inloggegevens kwijt?

Geen probleem. Klik op de button hieronder en vul het mailadres in dat bij de ledenadministratie bekend is. Dan krijgt u automatisch een mail toegestuurd met eenvoudige instructies.

Inloggegevens vergeten?

 

leden-login-2

Wifi

Toegang tot Wifi van de haven

De standaard procedure is eenvoudig:

  1. Maak met uw telefoon (of ander apparaat) verbinding met het Wifi netwerk met de naam 'WV Brouwershaven'. Er verschijnt dan een pagina waar u uw inloggegevens kunt invoeren. 
  2. Log (éénmalig) in met het emailadres waar u de nieuwsbrief van de vereniging ontvangt. (Dus: niet inloggen met uw gebruikersnaam voor de website.).
  3. De toegangscode is de Wifi-code die eerder aan u verstrekt is.
  4. Op deze manier kunt u met 3 verschillende apparaten tegelijk inloggen. Als er een 4e apparaat bij komt, wordt de verbinding met het 1e apparaat verbroken.

Code kwijt of problemen met inloggen op het Wifi netwerk van de haven?

Lukt het verbinden wel, maar gebeurt er daarna niets?

Scan dan onderstaande QR-code. Dan maakt u verbinding met het beveiligde netwerk. De sleutel voor het beveiligde netwerk 'WV Brouwershaven SEC' is: Brouwershaven

login-op-beveiligd-netwerk

 

Wel verbinding met WV Brouwershaven of WB Brouwershaven SEC, maar geen pagina om inloggegevens in te vullen?

Verbindt eerst met WV Brouwershaven SEC en scan dan deze QR-code:

wifi-landingspagina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wel Wifi in de kuip, maar niet in de kajuit?

Het is een overweging om een buitenantenne voor Wifi en/of een internet router voor aan boord aan te schaffen. Meer info via deze links:

 

Andere problemen met het Wifi netwerk in de haven?

  • Stuur een mail naar nekaznevah.[antispam].@wvbrouwershaven.nl
  • Vermeld daarin uw naam, datum/tijd waarop het probleem zich voordeed, welk apparaat werd gebruikt en wat precies het probleem is. (Inloggen, stabiliteit, snelheid, etc.)
Wifi logo

Aanmelden nieuwsbrief

Leden van de vereniging ontvangen automatisch de nieuwsbrief. Deze wordt over het algemeen 1x per maand gedistribueerd.

'Niet-leden' zoals partner, leden van het gezin, of mede-eigenaren van een boot met vaste ligplaats in de haven, kunnen zich hier aanmelden voor de nieuwsbrief. Vergeet niet op 'Verzenden' te klikken.

Afmelden is altijd mogelijk via de link onderin de nieuwsbrief.

Verenigings app

Cappie is de naam van de app die onze leden toegang geeft tot informatie van de vereniging. Hiervoor heeft u wel éénmalig de inloggegevens voor onze website nodig. (Zie hierboven).

Het grote voordeel is dat de normale beveiliging via uw telefoon of tablet voldoende is bij de informatie van de vereniging te komen.

De app op een handige manier tot alle info voor leden zoals:

  • Laatste nieuws
  • Activiteiten: overzicht, online aanmelden en betalen
  • Leden-zoeken-leden (zoek bijvoorbeeld een naam bij een bootnaam)
  • Live webcam van de haven (handig om te checken of de voetgangersbrug open/dicht is)
  • Via het app-menu ook toegang tot facturen en gegegevens ledenadministratie

Installeren van de Cappie-app is eenvoudig

  • Zoek en download de app 'Cappie' via uw gebruikelijke app-store of klik op de button hieronder:

Apple app-store of Google Play app-store

 

cappie 2

Whatsapp-groepen

Er zijn diverse Whatsapp-groepen voor leden. De meeste gebruikte zijn:

Brouw leden klets app - gewoon voor fun en snelle vragen/opmerkingen aan leden.

Auf Deutsch: Es gibt sogar eine ähnliche App-Gruppe in deutscher Sprache.

Zeilwedstrijden Brouw wsv - voor aanmelding en informatie over vrijdagavond- en/of themawedstrijden. Voor sommige (grote) wedstrijden maken we een aparte app-groep voor communicatie aan de deelnemers

Jeugdzeilen - de naam zegt het al, deze is voor de communicatie over de activiteiten voor de jeugd.

Deelnemen aan een app-groep?

Stuur een mail met de naam van de groep waar u aan toegevoegd wilt worden en uw naam en telefoonnummer via onderstaande button.

Aanmelden app-groep

 

 

whatsapp

ÜBERSETZUNG/TRADUKTION website of nieuwsbrief

Bevorzugen Sie eine andere Sprache?

Ändern Sie dann einmalig diese Einstellungen Ihres Webbrowsers (Chrome, Microsoft Edge etc.):
- Institutionen
- Sprachen
- Wählen Sie die bevorzugte Sprache
- Schalten Sie die automatische Übersetzung ein
- Wählen Sie Sprachen aus, die automatisch übersetzt werden sollen

Für den monatlichen Newsletter des Vereins:
- Öffnen Sie den Newsletter in Ihrem Browser (siehe Hinweis in der ersten Zeile jedes Newsletters).
- Mit den oben genannten Einstellungen erhalten Sie automatisch eine automatische Übersetzung.

 

Vous préférez une autre langue?

Modifiez ensuite ces paramètres de votre navigateur Web (Chrome, Microsoft Edge, etc.) :
- Etablissements
- Langues
- Choisissez la langue préférée
- Activer la traduction automatique
- Choisissez les langues à traduire automatiquement

Pour la newsletter mensuelle de l'association :
- Ouvrir la newsletter dans votre navigateur (voir référence sur la première ligne de chaque newsletter).
- Avec les paramètres mentionnés ci-dessus, vous obtiendrez automatiquement une traduction automatique.

 

translate

Bediening voetgangersbrug en lichten bij haveningang

Met de havenmeester is afgesproken dat op drukke dagen, op de tijden dat er veel in en/of uitvaart is, er minimaal 10 minuten tussen 2 brugsluitingen zit. Dat geldt dan met name in het seizoen aan het eind van de ochtend en begin van de middag als er veel boten uit varen en aan het eind van de middag als er veel boten terug komen.

De instructies voor het passeren van de brug en sluisdeur bij de haveningang:

Tijdens aanwezigheid van de havenmeester:

De lichten worden in de meeste gevallen bediend door de havenmeester. Daarbij is:

  • ROOD: stoppen;
  • GROEN: doorvaren of onderdoor varen;
  • LICHTEN UIT: vrije doorvaart, maar goed opletten op tegenliggers.

Te allen tijden kan de havenmeester afwijken van bovenstaande. Daarbij speelt  drukte, wind, extreem weer, sleep, etc. een rol.

Tijdens afwezigheid van de havenmeester:

De lichten zijn dan UIT en springen alleen op ROOD:

  • wanneer een voetganger op de knop drukt om over te steken,
  • er op dat moment geen scheepvaart is nabij de brug
  • en het binnen de tijdslimiet is.

Daarbij is:

  • ROOD: stoppen;
  • LICHTEN UIT: vrije doorvaart, maar goed opletten op tegenliggers.
havenkantoor

Wat mag wel/niet in de haven?

In de haven geldt de havenverordening van Schouwer-Duiveland.

Daarin staat bijvoorbeeld dat het niet is toegestaan om zelf wijzigingen aan te brengen aan steigers, kades, boxpalen, etc. Of het verstoren van de (nacht-)rust. Het is ook niet toegestaan om uw boot te verhuren aan derden. Ook niet als dat beperkt is tot het gebruik van uw boot als overnachtingsplaats.

Een lijstje van wat mag en niet mag in de haven staat in artikel 8 van de havenverordening.